Iets regelen met de overheid gebeurt steeds meer via de computer, tablet of smartphone. Ook gezondheidszaken lopen steeds vaker via internet. Heb je vragen over digitale zorg of hulp hierbij nodig? Bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek helpen ze je verder.
Gezondheidszaken worden steeds vaker met de computer, tablet of smartphone geregeld. Dat wordt ook wel digitale zorg genoemd. Digitale zorg is handig, omdat het minder tijd kost en jouw gegevens altijd binnen handbereik zijn. Toch kan het voor sommige mensen best lastig zijn om met al deze digitale diensten te werken. Het Informatiepunt Digitale Overheid helpt hierbij. Denk hierbij aan hulp bij het gebruik van de website MijnGezondheid.net of verschillende apps zoals MedGemak voor gezondheidszaken bij de huisarts of apotheek. Of jouw persoonlijke omgeving van het ziekenhuis zoals MijnAmphia en MijnETZ.
Digitale cursussen
Wist je dat je ook bij de bibliotheek terecht kunt voor diverse (digitale) cursussen? Zoals leren omgaan met het internet, het gebruik en aanmaken van DigiD en het werken met de verschillende websites en apps voor digitale zorg? Loop eens binnen bij de bibliotheek en vraag naar de mogelijkheden van hulp en lessen die de bibliotheek aanbiedt voor digitale zorg.
Spreekuren
Het Informatiepunt Digitale Overheid heeft ook eigen spreekuren in de bibliotheek. Zo zijn er spreekuren bij Theek 5 Rijen op vrijdagen van 15.00 tot 16.00 uur en bij Theek 5 Gilze op vrijdagen van 13.00 tot 14.00 uur.
De hulp van het Informatiepunt Digitale Overheid is gratis. Je bent welkom zonder afspraak en je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Je kunt met vragen altijd langskomen tijdens onze bemande openingsuren of tijdens de speciale spreekuren. Of stel je vraag via e-mail (informatiepunt@theek5.nl) of Whatsapp (06) 21 70 40 56. We geven je informatie of verwijzen je door naar iemand die je verder helpt. Meer informatie vind je op www.theek5.nl/ido