Vanaf 1 juli 2023 stuurt het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) geen afspraakbrieven meer per post. Je krijgt de informatie over je afspraak voortaan via het patiëntenportaal MijnETZ. Dit is een beveiligde online omgeving waar je je medische gegevens, zoals onderzoeksuitslagen, kunt vinden en je ziekenhuisafspraken kunt inzien, maken en wijzigen.

Om in te kunnen loggen in je patiëntenportaal heb je DigiD nodig. Je kunt je patiëntenportaal bereiken via internet (www.mijnetz.nl) of via een app die je op de telefoon of tablet kunt installeren. Deze app heet MyChart en kun je downloaden in de Appstore/Playstore.

Voordelen

Wat zijn de voordelen van MijnETZ? Snel de onderzoeksuitslagen bekijken, afspraken maken en beheren en vragen stellen aan het behandelteam. Wil je je afspraakbrieven van het ETZ toch liever per post blijven ontvangen? Dan kun je dit in MijnETZ aangeven onder het kopje ‘communicatievoorkeuren’. Let op: patiënten tot 16 jaar krijgen afspraakbrieven nog wel per post.

Heb je vragen of hulp nodig bij het aanvragen of activeren van DigiD, het inloggen in MijnETZ of bij het installeren van de MyChart app? Dan kun je in de bieb tijdens de inloopspreekuren van het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek. Theek 5 Gilze , op vrijdag van 13.00 tot 14.00 uur, Theek 5 Rijen, vrijdag van 15.00 tot 16.00 uur.

Voor meer informatie: www.theek5.nl/ido